onsdag 8 september 2010

Val

Vem har har sagt att val är det var fjärde år?! Livet är fullt av val, dygnet runt!! Som ska jag vara med kompis eller göra läxor idag, ska jag se på det här eller den här tv-serien, vilken tröja ska jag köpa, vill jag ha klyftpotatis eller ris till köttet.....
I skolan ska man också välja vem som ska vara kamratstödjare, elevrådsrepresentant, och nu ska vi till och med välja parti!!
Det är så att vi gör ett grupparbete på SO:n, där varje grupp är ett parti ( Vi lottade, jag blev socialdemokrat), och ska skriva lite fakta om partiet, göra en valaffisch och ett valprogram och förbereda ett valtal. Sen får vi rösta på det partiet vi tyckte framstog som bäst på måndagen efter det stora valet.
Det ska bli kul, och jag hoppas vi blir valda, och framförallt klara innan valdagen!!

3 kommentarer:

  1. Tjena!
    Du stal vad jag tänkte skriva om!
    Du har rätt!
    Just nu har jag ett val om vad jag ska skriva

    SvaraRadera
  2. Och.............
    du kan väl skriva lite mer än: :)
    Kom igen

    SvaraRadera
  3. Senaste komentaren menade jag att du kunde skriva mer än :) på min blogg.
    Hoppas du inte missuppfatta.
    Läs mer på www.sweetyhoomy.blogspot.com
    MVH............du vet

    SvaraRadera