fredag 19 november 2010

Jag är beroende av såna här test!!

1. Favoritbok i barndomen?
Hmmm, Harry Potter tror jag...
2. Vad läser du just nu?
Döden i dina ögon av Rachel Ward, Cirkusflickan av Camilla Lagernånting(i skolan) och Fallen flicka av en författare jag inte kommer ihåg(också i skolan)
3. Vilka böcker har du reserverade på biblioteket?
Percy Jackson and the battle of the Lybarinth av Rick Riordan
4. Dålig bokvana?
 Jag lånar nya böcker innan jag  läst ut mina gamla.... Högen blir stor och kravmeddelanden många efter ett tag...                   
5. Vad har du för tillfället hemlånat från biblioteket?
Fjäril av Sonya Hartnett, Fallen ängel av Becca Fitzpatrick och Döden i dina ögon av Rachel Ward
6. Har du en läsplatta?
Nej.
7. Föredrar du att läsa en bok åt gången eller flera på en gång (slalomläsning)?
Helst en åt gången, men eftersom vi har läsläxa och läsebok i skolan, plus att jag läser så mycket hemma, så det är omöjligt att undvika.
8. Har dina läsvanor ändrats sedan du började blogga?
Nej.
9. Sämsta boken du läst i år?
magic.circle.com av Gunila Ambjörnsson. Asskitdålig.
10. Bästa boken du läst i år?
Naomi och Elys Kyssförbudslista.
11. Hur ofta läser du utanför din egen bekvämlighetszon?
Har ingen bekvämlighetszon. Jag har öppet sinne.
12. Vilken är din läsebekvämlighetszon?
Läs nummer 11.
13. Kan du läsa på bussen?
Ja, men det kan hända att jag blir lite åksjuk... Men det händer inte särskilt ofta och jag har inget problem med min koncentrationsförmåga.
14. Vilken är din favoritplats att läsa på?
I sängen med innan jag släcker lampa. Det är lugn och ro då.
15. Vad anser du om att låna ut böcker? Regler?
Alla mina kompisar plågas med mina boktips, men snäll som jag är får dom låna böckerna av mej, så att dom slipper köa till dom på bibblan.
16. Viker du hundöron i dina böcker?
Det händer, men oftast har jag bokmärke.
17. Skriver du någonsin i bokens marginaler?
Nej.
18. I studierelaterade böcker då?
I skolans böcker ritar jag alltid smileysar och hjärtan.
19. Vilket är ditt favoritspråk att läsa en bok på?
Svenska. Engelska är så krångligt. Men ibland måste man.
20. Vad får dig att älska en bok?
Handlingen, sättet den är skriven på, känslan i boken, budskapet... Ja, allt!
21. Vad inspirerar dig att rekommendera en bok?
Äh, är boken bra så...
22. Favoritgenre?
Jag gillar det mesta. Men jag kommer ALDRIG, jag upprepar ALDRIG, läsa en hästbok.
23. Genre du sällan läser (men önskar att du gjorde oftare)?
Klassiker, typ Oliwer Twist, Ivanhoe och sådana. Fast jag har aldrig orkat.
24. Favoritbiografi?
Har aldrig läst en biografi i hela mitt liv.
25. Har du någonsin läst en självhjälpsbok? 
Nej, inte det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar